3 400

Politikų neišmoktos pamokos gali brangiai kainuoti

Deivido Staponkaus nuotr.

2019 m. birželio 4 d., Seimas balsavo už naująjį Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo Nr. IX-705 pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-2002(3), t. y. įstatymą Nr. XIII-2164, nepaisant atskirų jo nuostatų prieštaravimo Konstitucijai ir, dar gi, numačiusį Lietuvos gyventojų besąlyginį nuginklavimą nepaprastosios ar karo padėčių metu.Gyventojų nuginklavimo buvo atsisakyta tik 2019 m. birželio 20 d. Prezidentės dekreto dėl Veto šiam įstatymui dėka.

2020 m. birželio 5 d. byloje Nr. 1/2019-6/2019. Lietuvos Konstitucinis teismas konstatavo eilės šio įstatymo nuostatų prieštaravimą Lietuvos Konstitucijai, apie kuriuos Vyriausybės ir jos institucijų valdininkus, o taip pat ir Seimo politikus iš anksto pagrįstai, teisingai įspėjo, bei ištįsus 2 (du) metus raštu ir žodžiu įtikinėjo Lietuvos Ginklų savininkų asociacija (LiGSA).

Todėl kyla klausimas kodėl ir vardan ko 2018 – 2019 metais atskiri valdininkai ir politikai individualiai nenorėjo arba nepajėgė suvokti akivaizdžių įstatymdavystės klaidų šiame projekte ir jo keliamų problemų esmės? O svarbiausia, koks teisės aktas suteikia valdininkams ir parlamentarams teisę ignoruoti savo piliečius ir jų visuomenines organizacijas, nepaisyti Valstybės Suvereno vardu reiškiamo susirūpinimo bei teikiamų argumentų?

Dabar gi, šiomis dienomis iškilo nauja civilinės ginkluotės, jai skirtų šaudmenų ir net žvejybos reikmenų, turinčių sudėtyje daugiau nei 1 % švino, apribojimų bei uždraudimo ženkliuose teritorijų plotuose, vadinamuose šlapžemėmis, grėsmė.

Šį kartą jai vieningai, argumentuotai pagrįstai prieštarauja visos, aktyviai veikiančios, Lietuvos žvejus, medžiotojus, sportininkus, savigyninkus ir kitus ginklų savininkus vienijančios nacionalinės visuomeninės organizacijos.

Visuomeninių organizacijų pareikštos, viena kitą papildančios, pozicijos nesuteikia teisės ir neleidžia Lietuvos Respublikos Valstybės vardu konferderacinėje Europos Sąjungoje veikiančioms nacionalinėms valdžios institucijoms bei mūsų visų deleguotiems europarlamentarams pritarti Europos Sąjungos vardu rengiamiems beatodairiškiems REACH Reglamento pakeitimams.

Kokius sprendimus šį kartą priims ir kieno pozicijai atstovaus Lietuvos Respublikos atsakingųjų institucijų valdininkai bei Valstybės politikai?

ĮVERTINKITE ŠĮ STRAIPSNĮ

Įvertinimas: 4.9 / 5. Balsavo: 138

Būkite pirmas ir įvertinkite šį straipsnį!

Už šmeižiančius, asmens garbę ir orumą įžeidžiančius, socialinės grupės ar kitokios neapykantos skatinančius komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę asmenys, kurie įstatymų nustatyta tvarka gali būti patraukti atsakomybėn. Vartotojas sutinka, kad Miske.lt neribotą laiką saugotų jo IP adresą ir pareikalavus atskleistų jį įgaliotoms institucijoms.

2 komentarai

  • Visos organizacijos vieningai prašė Aplinkos ministerijos ir Vyriausybės nepritarti švino kulkų ribojimams aiškiai neapibrėžtose, šlapžemėmis vadinamose, teritorijose. Reikalavo balsuoti prieš sveikai logikai, tradicijoms ir fizikos bei chemijos dėsniams prieštaraujančius siūlymus. O gavosi kas? Šnipštas. Štai mums ir akivaizdus atsakymas kaip profesionalų vyriausybė vertina Lietuvos žmones ir ką apie juos galvoja. Ne gi dar nepakankamai aišku, kad atėjo metas medžiotojams daug rimčiau susimąstyti ar ir toliau leistis į save visokiems neišmanėliams valytis kojas?

    12
  • Laikas būtų visoms politinėms partijoms pateikti konkretų klausimą kurią pusę Jie palaiko. Tai ypač svarbu užsitikrinti Jų poziciją prieš rinkimus, kad suinteresuota visuomenės dalis žinotų už ką reiktų balsuoti, o ko nepalaikyti.

    43

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *