Praleisti ir pereiti į turinį Skip to sidebar Skip to footer

VMVT siūlo leisti naudoti naktinio matymo ir termovizorinius taikiklius

Turinys:

Šią savaitę Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) kreipėsi raštu į Lietuvos Respublikos aplinkos ir Žemės ūkio ministerijas su pasiūlymu dar kartą įvertinti ir apsvarstyti galimybę leisti medžiotojams šernų populiacijai reguliuoti naudoti papildomas priemones, tokias kaip naktinio ir termovizorinio matymo priemones (optinius naktinio matymo ar termovizorinius taikiklius ar jų priedėlius) ir gyvagaudžius spąstus šernams. Šios priemonės sudarytų galimybes ženkliai sumažinti šernų populiaciją.

„Lietuvoje vis dar nėra Nacionalinio šernų populiacijos reguliavimo plano, kuriuo būtų nustatytos priemonės, reguliuojančios šernų gausą Lietuvoje. Laukinėje faunoje (šernų populiacijoje) nėra taikomos AKM likvidavimo priemonės, o tik vykdomos AKM stebėsenos priemonės. Šernų populiacijai ir toliau nevaldomai gausėjant, AKM virusas sparčiai plinta Lietuvoje“, – teigė direktorės pavaduotojas Paulius Bušauskas. 

VMVT duomenimis, per pirmus du šių metų mėnesius AKM nustatytas jau 135 šernams, o per visus 2022 –  670 šernų. 2022 m. AKM virusas pateko į 16 kiaulininkystės ūkių, kuriuose dėl AKM nugaišintos ir sunaikintos 2255 kiaulės.  

Nuo 2014 metų, kai Lietuvoje buvo nustatytas pirmas AKM atvejis, dėl šios ligos sunaikinta per 9 tūkst. AKM užsikrėtusių sumedžiotų ir rastų nugaišusių šernų. Skirtingo dydžio kiaulininkystės ūkiuose buvo sunaikinta 78 tūkstančiai kiaulių. Beveik 98 % Lietuvos teritorijos yra laikoma užkrėsta AKM, kur ši liga yra nustatyta ar buvo nustatyta šernų populiacijoje. Lietuvai ir kitoms AKM užkrėstoms šalims Europos Komisijos nutarimais taikomi gyvų kiaulių, kiaulienos ir šernienos produktų vežimui apribojimai, o kiaulininkystės ūkiams ir medžioklės plotų naudotojams taikomi griežti biologinio saugumo priemonių reikalavimai, kuriems įgyvendinti reikia nuolatinių investicijų.  

„Dėl AKM Lietuvos ūkio subjektai neteko galimybės laisvai prekiauti su daugeliu Europos Sąjungos ir trečiosiomis šalimis ir patyrė bei nuolat patiria didelių ekonominių nuostolių dėl kiaulienos eksporto ribojimo. Iki šiol ne visos priemonės Lietuvoje šernų populiacijai reguliuoti ir valdyti yra įteisintos, nors jos sėkmingai taikomos kitose AKM užkrėstose Europos Sąjungos valstybėse, kurios vadovaujasi Europos Sąjungos afrikinio kiaulių maro valdymo strategija. Joje nurodoma, kad, „vadovaujantis nacionaliniais teisės aktais, papildoma techninė įranga medžioklėje galėtų būti naudojama siekiant pasiekti strategijos tikslus“, – pabrėžia Skubios veiklos skyriaus vedėjas Marius Masiulis.

Šernų populiacija Lietuvoje didėja. Tai patvirtina ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos pateikti medžiojamųjų gyvūnų apskaitos duomenys (2022–2023 metų medžioklės sezono), pagal kuriuos šernų skaičius 2022 m. buvo 23 391 ir, lyginant šernų skaičių 2022 m. su šernų skaičiumi 2021 metais, šernų 2022 m. padidėjo 6569 vnt. Šernų populiacijos didėjimą patvirtina ir 2022 metais padidėjęs sumedžiotų šernų skaičius, kadangi per 2022 metus medžiotojai pristatė AKM tyrimams 21,9 tūkst. sumedžiotų šernų mėginių. 

Būtent šiuo metu, kovo – balandžio mėnesiais, dauguma medžiotojų intensyviai nebemedžioja šernų, kadangi šernų patelės veda vaikus. Tai geriausiai iliustruoja ir statistiniai rodikliai. 

Pav. 1 sumedžioti šernai Lietuvoje  

Europos Komisija, analizuodama AKM užkrėstų valstybių narių situaciją, įpareigojo visas Europos sąjungos valstybes iki šių metų spalio mėnesio parengti Nacionalinius veiksmų planus, kuriais būtų siekiama išvengti AKM plitimo šernų populiacijoje. Valstybės narės privalės pateikti savo nacionalinius veiksmų planus ir metinius jų įgyvendinimo rezultatus Komisijai ir kitoms valstybėms narėms. 

Siekdami tinkamai parengti tokį planą, VMVT raštu kreipėsi su prašymu inicijuoti darbo grupės sukūrimą, kurioje dalyvautų suinteresuotų valstybinių ir mokslo institucijų, medžiotojus vienijančių organizacijų atstovai. Nacionaliniam veiksmų planui parengti yra skirti tik 6 mėnesiai. Tik tinkamai išdiskutavus Lietuvai tinkamas AKM valdymo priemones šernų populiacijoje ir jas įtraukus į Nacionalinį veiksmų planą, bus galima keisti nacionalinius teisės aktus, reglamentuojančius medžiojamųjų gyvūnų (šernų) populiacijos reguliavimą, AKM prevenciją, plitimo valdymą, kontrolę ir likvidavimą, tikintis, kad AKM šernų populiacijoje bus labiau kontroliuojamas, valdomas ir likviduotas. 

Įvertinkite straipsnį

Įvertinimas: 4.6 / 5. Balsavo: 131

Būkite pirmas ir įvertinkite šį straipsnį!

25 Komentarų

  • Bronce
    Parašė 2023.04.04 nuo 09:26

    Kiek pamenu šis klausimas yra teikamas antrą kartą. O kodėl p. S. Gentvilas delsia įstatymo priėmimą ???

  • M
    Parašė 2023.03.29 nuo 00:41

    Jei gyvūnas, sumedžiojamas, jo sezono metu, savo medžioklės plote, nepažeidžiant jokių limitų, tą padaro legalus medžiotojas, kuris apiformina laimikį pagal visus reikalavimus, tai nėra absoliučiai jokio skirtumo ar jis gyvūną sumedžiojo:
    -su dienine optika;
    -su naktine optika;
    -su prožektorium;
    -su duslintuvu.
    Visais atvėjais medžioklės ištekliai valdomi teisingai ir jiems nėra jokios žalos.

  • M - klausimai Giriniui
    Parašė 2023.03.26 nuo 22:55

    Rašėte:
    -“dauguma medžiotojų turi parodyti ir įrodyti, kad jiems drąsiai galima leisti turėti tokius dalykus”

    Labai norečiau sužinoti kas tuose “tokiuose dalykuose” yra ypatingo ir draudžiamo, kad daugumai medžiotojų to negalime duoti šiandien? Prietaisas kuris pagal dabartinę tvarką padaro jo turėtoją pažeidėju nereiškia to, kad jei prietaisas bus legalizuotas, tai jį legaliai naudotojantis medžiotojas taps pažeidėju, nes tai yra tik dar vienas įrankis. Ir dabar medžiotojai turi legalių įrankių kuriais gali daryti nusižengimus. Tai jūsų logika yra tokia, kad pridėjus dar vieną legalų prietaisą, nusižengimų padaugės, vadinasi tai veikia ir į kitą pusę. Atimkim kelis dabar turimus legalius įrankius iš teisėtai juos naudojančių medžiotojų ir nusižengimų sumažės ar kaip?

    • Girinis
      Parašė 2023.03.26 nuo 23:12

      Protingiems ir sąžiningiems žmonėms, tame tarpe ir medžiotojams, galima daug ką drąsiai duoti ir dėl to ramiai miegoti- jie nei gamtai, nei kitiems žmonėms nieko blogo nepadarys..Ties šituo komentaru baigiu diskusijas šioje temoje..).

    • M
      Parašė 2023.03.28 nuo 13:54

      Tuomet viskas paprasta, duodam naktinius tik protingiems ir sąžiningiems medžiotojams.
      Girinis paruoš atrankos, bei skirstymo kriterijus ir pirmyn, o kadangi, kaip jis pats sakė -“daugumai dar negalima duoti”, tai nebus sunku iš didelio kiekio nesąžiningų durnių, atrinkti tuos kam priklauso naudoti “tokius dalykus”.

    • Girinis
      Parašė 2023.03.28 nuo 17:34

      Lygtai nesakiau, kad daugumai medžiotojų negalima duoti vienokių ar kitokių naujovių, termovizorių ir pan. Sakiau, kad mūsų žmonių mentalitetas dar nepribrendo iki to, kad būtų galima laisvai pasitikėti medžiotojais ar ne medžiotojais. Turėkime omenyje, kad gamtosauginė kontrolė Lietuvoje yra gana silpna ir nepajėgi- prie didesnės kontrolės būtų išaiškinta ir atskleista žymiai daugiau nusižengimų. Žinoma, brakonieriavimu užsiminėjantys asmenys nepaiso jokių taisyklių, terminų ir limitų. Jie ir dabar gali pasinaudoti viskuo ką tik įmanoma turėti ir kuo pasinaudoti idant kuo daugiau sumedžioti. Aš pats asmeniškai turėjau keletą nemalonių nutikimų su galimai brakonieriaujančiais ir neteisėtą medžioklę vykdančiais asmenimis, todėl mano įtarimai bei nuogastavimai nėra nepagrįsti. Matau daug jovalo gamtoje, kurio turėtų nebūti, kad ir prie tų pačių bokštelių, ir kaip tokius dalykus matydamas gali galvoti, kad medžiotojai yra verti pasitikėjimo. Medžiotojų būreliuose stinga abipusio pasitikėjimo, drausmės ir kultūros. Net kai kurie medžiotojai viešai tą yra pasakę, ir savo knygose apie tai rašę. Bet tai nereiškia, kad tas šleifas turi kristi ir ant garbingų medžiotojų. Bet taip jau yra, kad blogybes mes greičiau pastebime nei gerus darbus..O dėl tų bokštelių įrengimo bei likvidavimo tvarkos aš asmeniškai dar pasidomėsiu- ar tikrai jau taip sudėtinga likviduoti atgyvenusius bokštelius…Kai žinosiu atsakymą, pranešiu..). Nei plauko, nei tauko.

  • Dv
    Parašė 2023.03.25 nuo 09:22

    Laba Diena, skaitau komentarus ir matosi kad draugai iš AM dirba darbo metu,nes alga vistiek garantuota o ko gi neparodyti savo išminties sovietinės!!!!! Tai draugai gal žino kad bokšteliu metimasis yra įteisintas dalykas, kaip įteisintas o gi taip pvz. išmestas klubo kandidatas iš klubo narių turėjo bokšteliu, turėjo sutartį su savininku tu jo bokštelio niekaip negali išvalyti. Tai draugai iš AM sukūrė tokią situaciją,klubas tampa automatiškai atsakingas už tokį bardaka kurio teisiškai negali niekaip sutvarkyti. Agentūra tik šaiposi iš šitos situacijos ir maivosi kad viskas legalu pagal įstatymą va jums ir vsio zakonna iš AM draugų gūžtos!!!!! Toliau dar įdomiau kai AM draugai perka nendrinukes iš Baltarusijos diktatoriaus niekam nekliūva po 10000 tūkstančių už lizdą čia viskas tvarkoje? Kylą natūralus klausimas kaip suvaldyti afrikinį kiaulių marą draugai kenkėjai a??? Su fotoaparatu rankose draugas Mariau tikrai nesuvaldysi ir televizijos laidos nepadės suvaldyti.

    • Girinis
      Parašė 2023.03.26 nuo 11:48

      Laba diena dar kartą. Visų pirma aš ne Marius ir nedirbu Aplinkos Ministerijoje- prašovėte pro šalį..). Visų antra, pirmą kartą girdžiu, kad šiukšles iš gamtos išvežti dar reikia su kažkuo derinti ir gauti palaiminimą..Ok, šiuo atveju prakalmone apie nugriuvusius ir netvarkomus medžiotojų bokštelius, kurie yra įteisinti kaip laikinieji statiniai. Sakote, kad medžiotojams surištos rankos, jie norėtų juos tvarkyti, bet per didelis biurokratizmas jiems to neleidžia padaryti?? Tai ko nedirbate ties tuo klausimu, kad ištaisyti tas biurokratines kvailystes?? Iškelkite tą klausimą į viešumą, organizuokitės pasitarimą prie apskrito stalo ir tikrai spragos bus ištaisytos. Parodykite, kad tikrai norite tas griuvenas susitvarkyti..Galų gale, man nelabai tikisi, kad kažkurio medžioklės būrelio medžiotojai likvidavę senus bokštelius, susilauktų nuobaudų ir aplinkosaugos dėmesio dėl to, kad jie susitvarkė..Nu niekaip man tuo neina patikėti tokiu variantu. Kai aš gamtoje radęs šiukšlynus, butelių krūvas, juos dedu į šiukšlių maišą, aš tikrai negalvoju, kad man kažkieno reikia atsiklausti- ar galiu išvežti tas šiukšles??. Protingi ir gamtą gerbiantys žmonės supranta, kad darau gerą ir teisingą darbą. Susitvarkykite tuos bokštelių griuvėsius tyliai ir niekas net nepastebės ir nei pusę blogo žodžio jums nepasakys, jeigu žinote, kad oficialiai tvarkyti tą dalyką yra tikra valakyta. Bet jau mes biški nukrypome nuo šio straipsnio pagrindinės temos..). Tačiau tai irgi glaudžiai surišta su medžiokle ir galbūt šitie komentarai pajudins ledus ir kažkas kažką pradės daryti tuo klausimu.

      1
      1
  • M
    Parašė 2023.03.24 nuo 11:51

    Visų pirma su naktinėm optikom reikia leisti medžioti:
    – tai ką galima medžioti su spąstais;
    – tai ką medžiojame visus metus;
    – tai ką medžiojame be limito.
    O galiausiai logiška būtų leisti medžioti viską ką medžiojame nakties metu, kad užtikrinti saugų ir teisingą šūvį.

    • Audrius
      Parašė 2023.03.24 nuo 12:06

      Trumpai tiksliai aiskiai !!

    • Girinis
      Parašė 2023.03.24 nuo 20:19

      Sutinku ir net neginčiju dėl daugumos jūsų teiginių bei pasiūlymų, bet kaip ir minėjau savo ankstesniuose komentaruose, dauguma medžiotojų turi parodyti ir įrodyti, kad jiems drąsiai galima leisti turėti tokius dalykus. Kalbame apie tarpusavio pasitikėjimą ir apie gamtos išteklių protingą bei racionalų naudojimą. Kol iš kai kurių medžiotojų pusės matysime “degutą medaus statinėje”, t.y. brakonieriavimą ir sąmoningą gamtos niokojimą apie tarpusavio pasitikėjimą ir didesnę laisvę net nekalbėkite. Be brakonieriavimo yra ir daugiau problemų bei prievolių, kurių medžiotojai nenori spręsti..Pvz., atgyvenę ir pamiškėse nugriuvę bokšteliai, kurie metų metais akis bado ir tą matau visuose MB plotuose, kuriuose lankausi. Man, kaip miškininkui ir gamtos fotografui, tie bokšteliai-griuvėsiai labai bado akis ir dar nei karto neteko matyti, kad medžiotojai juos savanoriškai likviduotų. Dalis tų pamiškėse ir grioviuose gulinčių bokštelių turi šiferinius stogus. Bokšteliams nugriuvus šiferis sudūžta į šipulius. Tai yra pavojinga atlieka. Bet jums tai ne problema, tegul guli ir teršia aplinka, upelius, tegul gadina bendrą miško gamtovaizdį. Jeigu privalomu nurodymu ir baudos kvitu po nosimi nemojuoji, tai medžiotojai patys nieko nedaro..Tik duokite naktinius matymo prietaisus ir leiskite medžioti kiaurą parą ir ištisus metus !!! Pažįstu ir garbingų medžiotojų, aš juos gerbiu ir niekada nesakiau, kad medžioklė nereikalinga. Visų pirma susitvarkome jovalą, o tik tada kalbame apie naujoves ir apie didesnę laisvę. Nei plaukų, nei taukų..).

      2
      1
  • Misko vejas
    Parašė 2023.03.21 nuo 10:50

    Stebetina musu valdziazmogiu pozicija,visur viskas juda pirmyn,ukininkai dronus purskimams naudoja,viskas kompiuterizuota,zvejai-deeperius ir dar visoki biesa,kariavimo metodai-ir tie pasikeite-o vat medzioklis,negali matyt nutolt per toli nuo homo erectus,jau prozektorius yra matyt nepakeiciamas medziokles uky-nesvarbu,kad net sernai sioj vietoj perejo i kita lygi-pasvietus dingsta kaip nuplikyti,kokia dar atraanka gali vykdyt uzsvietes?-o medziojant vien per pilnati,balanso nepalaikysi-manau ta visi ir taip supranta,kas bent daugiau su misku susije..metas neaiskius principus mesti is galvos-ir eiti koja kojon su siuolaikinem tehnologijom,niekur nuo to nedingsi..

    10
  • ūkininkas
    Parašė 2023.03.13 nuo 07:52

    kiek dar jie durniuos su tais drįaudimais, tai ką dabar darys aplikosauginikais kai reikės vaidinti kiek pagavo brakonierių?

    • Girinis
      Parašė 2023.03.22 nuo 14:58

      Sunku ir man su tokiais kaip “ūkininkas” kalbėti, kurie iškart puola į atlapus ir net nežinodami su kuo bendrauja daro skubotas ir klaidingas išvadas. Turiu ir nuosavo miško, ir žemės, ir su medžiotojais palaikau kontaktą. Ar aš sakau, kad jūsų teiginiuose ir noruose vien tik problemos ir paslėpti blogi ketinimai?? Matau puikiai kaip miškų savininkai, pvz, ypač UAB’ai laikosi prievolių tinkamai prižiūrėti ir deramai naudoti miško išteklius. Gal jau ir gyvus pavyzdžius reikia pateikti, parodyti ką tokie pridirba su miškais ir bendro naudojimo keliais, ką kai kurie medžiotojai išdirbinėja?? Arba kad ir tas pats ragų ieškojimo variantas- ar akli ir kurti, nematote koks kai kurių žmonių (tame tarpe ir medžiotojų) požiūris į šią gamtos gėrybę?? Naktimis laksto laukais savo visureigiais įsijungę galingus prožektorius idant surasti kuo daugiau ragų. Bet nei apie žvėris, nei apie kitus žmones tokie negalvoja, kaip jų veiksmai tam atsiliepia..Tai va, kol matysime tokias negeroves, tol ilgai ir nuobodžiai diskutuosime apie tam tikras naujoves, ką galima leisti, o ko dar negalima. Pradėkite nuo savęs, savo darbais ir gerais pavyzdžiais, o po to galėsime pasvajoti ir apie geresnį rytojų. Nes aš asmeniškai labai daug esu nuveikęs gamtos ir žmonių labui- kas mane pažįsta, tas žino. O kas dar nežino tai gali sužinoti.

  • Jons
    Parašė 2023.03.12 nuo 14:41

    O kaip baudas surinksi kaip medaliuka užsikabinsi uždraust ir problema išspresta taip jau Lietuvoje buvo ir bus kol valdžioje bailiai ir apsimeteliai

    14
  • Dgk
    Parašė 2023.03.11 nuo 10:18

    Kaimynai latviai nei durnesni už mus, nei protingesni, bet jie oficialiai naudoja naktinius ir termovizorinius taikiklius. Žvėrių dėl to Latvijos miškuose nesumažėjo ir brakonierių daugiau neatsirado. Tie kas turi finansų, tie ir dabar nelegaliai naudoja vis dar neįteisintus priedėlius. Belieka mūsų biurokratams dar kartą blaiviai įvertinti, ir įteisinti.

    34
    2
  • ALGIRDAS
    Parašė 2023.03.11 nuo 09:29

    vetirenoriams bravisimo11o !!!!!! Seimas pasirase,Vyriausybe nepriestarauja ,belikoLMZD ir Gamtosaugininkai .Vieniem daugiau rupi Ukrainos reikalai,kiti uzsiima baudavimais….

    21
    1
  • Mesininkas
    Parašė 2023.03.11 nuo 04:04

    Jo reikia leisti, daugiau prišaudysim daugiau mėsos turėsim.
    Kaip apsiėjom iki šiolei , apsieisim ir toliau , nėra būtinybė tie taikikliai.

    6
    32
  • Audrius
    Parašė 2023.03.10 nuo 21:19

    “Jie” neleidima motyvuoja padidesenčiu brakonierevimu🤔….keista🤔…dizioji dalis europos naudoja naktinius taikiklius ir ….nieko, jokio brakonierevimo padidejimo.
    Ne drausti reikia, o šviesti ir aukleti jaunaja medziotoju karta.

    29
    2
    • Girinis
      Parašė 2023.03.22 nuo 02:34

      Dėl medžiotojų kultūros ir švietimo visiškai pritariu- žmonių švietimo ir kultūros niekada nebūna per daug. Bet yra kita medalio pusė: ar tikrai mūsų medžiotojų (ir senosios kartos, ir jaunimo) mentalitetas tokiam įteisinimui pasiruošęs?? Kažkas sako, kad nuo to tik visiems bus geriau…Kas tie visi??? Legalūs ir nelegalūs medžiotojai?? O kaip dėl žvėrių?? Ar tikrai teisinga net ir nakties metu žvėris medžioti, juos gainioti ir gasdinti šūviais?? Man atrodo, kad vien iš moralinės pusės tai yra neteisinga. Žinau, kad mano komentaras daug kam nepatiks, bet aš labai daug laiko praleidžiu gamtoje, matau kas vyksta miškuose ir kad mums pagal mūsų mentalitetą iki vokiečių arba austrų dar gana toli. Iš vienos pusės kažkas lyg ir juda teigiama kryptimi, norima pagerinti medžiotojų įvaizdį, ir iš tikrųjų yra teigiamų pokyčių, bet yra nemažai dalykų, kurie rodo, kad mūsų mąstymas pagrinde nukreiptas tik į tiesioginę ir asmeninę naudą. Kažkam tai reiškia naujas ir dar didesnes pajamas, kažkam dar geresnes galimybes medžioti ne pagal taisykles ir panašiai. Tema gana plati, negaliu labai plėtotis.

    • ūkininkas
      Parašė 2023.03.22 nuo 07:08

      matosi pats ne medžiotojas o sėdi šiltai prie televizoriaus ir filosofuoji kaip atrodo miške.Medžiotojiems yra ir prievolės:maro naikinimas, planas sumedžioti žvėris kadangi jų per daug yra.Okur pats matei,kadžvėriukai vaikšto dienos metu…. Sunku su tokiais kalbėti kai nieko nesupranta ir ant asvalto gyvena ir visur kišasi.

  • Dv
    Parašė 2023.03.10 nuo 20:33

    Senai laikas leisti medžioti su naktiniais!!!!! Bet kadangi Seime sėdi toks veikėjas kaip Linas Jonauskas ir dar komitete kartu su Aiste Gedviliene nieko gero nelauk!!! Vienas kitą papildo sovietmečio mąstymo ir kitokiais iskripimais pvz. Ungurių žvejybos uždraudimas visi unguriai atiteks ruskem,bet sitiem veikejam dzin dzilin,arba protelio silpno abu,arba atrodo kaip papirkti ar dar kažkaip paveikti kokių įtakingų srovių kas tą galit paeikti? Linas tai visą laiką atrodo kad nuo Mėnulio fazės priklausomas,tikekime kad fazė bus palanki mums ir šitam veikėjui užtemimas neuzslinks.Mano nuomonė kategoriška įteisinti naktinio matymo prietaisus, šernų ir plėšrūnų naktinėje medžioklėje!!!!!!!!!!!

    43
    2
  • Vytas
    Parašė 2023.03.10 nuo 20:05

    Tai stabdė sovietmečio mentalitetą turinčio Lino Jonausko piarinės akcijos, pseudo aplinkosauga!

    22
  • Vytautas
    Parašė 2023.03.10 nuo 18:03

    Senai buvo laikas leisti su šiuolaikiškais naktiniais matymo prietaisais medžioti,o ne vien draudimais,auropa pasakė švino šratus uždrausti,lt vykdo, auropa leidžia medžioti su naktiniais,lt nenori girdėti,tai nebūkime principingi,leiskite,o neklausyti žmonių kurie nieko bendro neturi su medžiokle.

    64
    2
    • Dv
      Parašė 2023.03.10 nuo 22:13

      Brakonieriavimas vyksta ir be naktinių prietaisų!!!! Bet rašo tie kurie neturi supratimo kaip tai vyksta ir klaidina visuomenę savo paranojiniais kliedesiais apie brakonerevima su naktiniais typo!!! Uzkietejusiu ir šiuolaikiškų su visa įranga brakonierių jūs nematote ir apie juos nieko nezinote gerbemieji isikalkit į galvą!!! Pagaunama tik pochujistai praradę savisaugos instinktus,kas moka tas pasiima ko tik jam reikia iš gamtos tyliai ir ramiai!!! Medžiotojai turėdami naktines privilegijas tam tikra prasme tampa nematomi stebėtojai,va už tai atsiranda ir tam tikra prevencija kur yra tokių medžiotojų.. Duokim naktinius ir bus nuo to tik visiems geriau!!!!!!!!

      30

Palikti komentarą

Kaip prišaudyti priedėlį?

Žiūrėti apžvalgą