Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

O kam tu medžioji?

Turinys:

Galbūt vegetarų ir veganų filosofija nėra jau tokia bloga, galbūt žolė yra sveikas maistas ir naudingas žmogaus organizmui. Tam, kad gauti daugiau naudos, aš nutariau valgyti koncentruotą žolę. Pasirodo, labiausiai koncentruota žolė yra jautienos steikas. O pats ekologiškiausias – tai žvėriena.

Šią vasarą, būrelis pažįstamų sėdėjome terasoje, grilinome mėsą, užgerinėjome gardžiais gėrimais. Dvi moteriškės, padrąsintos alkoholio, provokuojančiai manęs paklausė: “O kam tu medžioji? Tau ką, maisto trūksta?”.

Nu blemba, iš kur tiek cinizmo, kad ką tik prisišveitus mėsos, taukuotais veidais klausinėti tokių dalykų?

Tam ir medžioju, kad imbicilai, avėdami odinius batus, prisišveitę steikų, galėtų vaidinti pacifistus ir gamtos mylėtojus.

Nors daug kartų mačiau, kaip keičiasi tokių supermamyčių požiūris. O keičiasi jis tada, kai alergiškas vaikas negali valgyti nieko, kas auginama mūsų ūkiuose. Ir kai medicina jau bejėgė, daktaras pasako: “pabandykite žvėrieną”.

Tada medžiotojas pasidaro jau ne toks blogas. Nesuprantu žmoniu, kurie naudodamiesi visais gyvuniškais ištekliais nekenčia medžiotojų. Sako, kad mes žudikai. Sakysite, kad gyvulių skerdimas skerdykloje yra kažkoks humaniškas?

Aš labai norėčiau visus, kurie taip galvoja, nuvesti į skerdyklą ir į medžioklę. O po to užduoti klausimą – kur visgi daugiau humanizmo.
Ir aplamai, aš nesuprantu, kodėl smerkiami ir kartais net persekiojami žmonės, kurių hobis yra medžioklė?

Tai įstatymo, visuomenės ir gamtos suteikta teisė. Visuomenė, kurią sudarome mes visi, medžiotojai, vegetarai, mėsos, makaronų ir picų megėjai. Nesvarbu tai jums patinka ar ne, bet persekioti, nekęsti viešai ar smerkti niekas neturi teisės.

Valstybė ir visuomenė, įstatymo numatyta tvarka, leidžia medžiotojams naudotis, puoselėti ir auginti tam tikrus gamtos resursus. Ir jei kas nors manote, kad visi turi vienodą teisę į gamtos išteklius, tai nuėję į mišką pabandykite atsinešti namo medį ar kokį gyvūną. Jums bus greitai iššaiškinta kas ir kam priklauso. Ir jei jau norite kažką keisti, tai pradėkite nuo savęs.

Pakeiskite visuomėnę ir gal kažkas pavyks. Čia žinoma sukils veganai ir vegetarai, kurie atsisakė mėsos.

Mielieji, tai Jūsų asmeninis pasirinkimas ir tai nereiškia, kad jis naudingas ar reikalingas viosuomenei. Jus pasirinkote ir aš gerbiu Jūsų pasirinkimą. Aš pasirinkau irgi, tad prašyčiau gerbti ir mano pasirinkimą.

Tiek aš tiek jūs esame gamtos dalis – žinduoliai. Kiekvienas pasirenkame savo evoliucijos kelią. Vieni tampa žolėdžiais, kiti medžiotojais. Tokia ta gamta ir evoliucija. Tokia yra mitybos piramidė, ir taip jau nutiko, kad aš esu jos viršūnėjė.

“Tai pasiimk lazdą ar peilį ir eik medžioti. Palik gyvūnui šansą” – sako dauguma. Bet evoliucija ir progresas liečia visus. Kuoka, pirmykščio žmogaus rankose, pavirto į šautuvą su optiniu taikikliu. Ir teisė naudotis tuo ginklu man suteikė ta pati visuomenė.

Beje, aš labai džiaugiuosi, kad ginklai neleidžiami psichiškai nestabiliems. Neseniai varčiau vieną Facebook gamtos mylėtojų grupę. Aš buvau pakraupęs – iš kur pas žmones tiek pykčio ir pagiežos.

Ten atviru tekstu siulomą žudyti medžiotojus. Nežinia kas būtų, jei tokie neadekvatūs žmonės turėtų ginklus.
Kad ir kaip kažkam neįprastai tai skambėtų, bet už tokią gausią žvėrių populiaciją, kokia yra dabar – turite būti dėkingi tik medžiotojams. Nes jie dėjo daugiausia pastangų. Jie išgyveno sovietinio kirpimo “bebrus”, jie dėjo daug pastangų kovoje su brakonieriais, jie pirmieji skuba į miška su pašarais, esant sunkiai žiemai. Jie visada gamtoje, jie laiko ranka ant gamtos arterijos ir jaučia jos pulsą.

Skirtingai nuo daugumos gamtos mylėtoju, kurių dauguma neskiria stirnos nuo elnio ar barsuko nuo usurinio šuns.
Tai tokios tokelės, Ir jei manęs paklausite, kodėl aš medžioju? Aš atsakysiu: todėl, kad aš myliu gamtą ir esu jos dalis.

Miske.lt
Marius Razmys

Įvertinkite straipsnį

Įvertinimas: 3.4 / 5. Balsavo: 7

Būkite pirmas ir įvertinkite šį straipsnį!

35 Komentarai

  • Miškinis
    Posted 2019.09.19 at 20:00

    Mano nuomonė: ir vienoje, ir kitoje “stovyklų” pusėje yra logikos. Pats esu miško savininkas ir mano valda taip pat patenka į medžioklės ploto vienetą. Mišką prižiūriu atsakančiai, nes labai gerbiu ir myliu gamtą. Bet su medžiotojais nesipykstu ir iš jų nieko neprašau; tegul medžioja. Kas vis dar užkliūna ir liūdina tai miškų bei dirbamų laukų darbininkų (neatmetu ir medžiotojų, grybautojų ir kitų interesantų) paliekamos šiukšlės: dažniausiai plastiko ir stiklo buteliai. Dauguma tų atliekų matosi kad yra gulinčios ne vienerius metus ir apart manęs dar nepastebėjau kad kažkas kitas paėmęs maišą bent kiek surinktų. Skardinės dar nėra tokios baisios ir ilgaamžės atliekos, bet stiklo buteliai ir ypač jų duženos kelia rimtą pavojų tiek žmonėms, tiek gyvūnams. Ir pabaigai: jeigu norime gerų pokyčių, turime rodyti gerus pavyzdžius vieni kitiems, nenusiteikti blogiausiam sutikus prašalaitį pamiškėje. Geriau pasikalbėti su juo ir įtampa pradings. Vieni nori pamedžioti, kiti nori pabūti gamtoje su foto kamera, treti pasirinkti grybų, uogų ar pabandyti surasti numestą žvėries ragą..Kas būtų jeigu visi norėtume to paties??. Vietos po Saule tikrai užteks visiems ir laikas baigti tas amžinas rietenas..

  • Rapolas
    Posted 2019.09.19 at 16:48

    Dauguma minčių yra teisingos, logiškai sudėliotos, bet tokia retorika supyškinta, kad nenuostabu, jog visuomenėje vyrauja toks susipriešinimas tarp medžiotojų ir jų priešininkų. Visiškas pleištas, tik didinantis prarają tarp dviejų stovyklų.

    1
    2
  • Kostas
    Posted 2019.08.18 at 21:11

    Puikus p. Mariaus straipsnis. Visi medžiotojai turime tokioms mintims pritarti, ir ne tik medžiotojai, bet ir nusiteikę prieš medžioklę.
    Ruošiant medžiagą naujam savo leidiniui „Medžioklė, medžioklė… Knyga skirta paminėti Lietuvos 100 – etį“, pokalbyje šiai knygai apie medžiotojų globėją šventą Hubertą, savo mintis išsakė Pranciškonas, vienuolis, Kretingos klebonas Astijus Kungys, kuris patikino, jog žvėris yra Dievo kūrinija su žmogui suteikta teise juo naudotis. Tuo pačiu žmogus privalo atsakingai tuo naudotis. Esantiems prieš medžioklę laikas tai suprasti.
    Taip, po nepriklausomybės atgavimo daug kas medžioklėje pasikeitė. Tačiau atėjo nauja medžiotojų karta, kuri labiau linkusi į šventiškesnę medžioklę. Tačiau, vėl gi, ne viskas ir sovietmetyje buvo blogai. medžiotojai turi rasti bendrą kalbą su žemių ir miškų savininkais. Tačiau pastarieji irgi turi suvokti, kad tik medžiotojų kolektyvai, visa medžiotojų draugija, kurios vadovybė neseniai pasikeitė, gali priversti priimti gamtai teisingus sprendimus.
    Beje, ko gero daugelis per televiziją matėte, kaip nepakeliamame karštyje, savaitę nemaitinti, furgonais vežami į Izraelį veršeliai. Dalis kelyje mirė. Tie, kurie nemirė, jų likimas irgi aišku, tačiau tai nežmogiška. Štai ką reikia vadinti žudikais, o ne medžiotoją, kuris visais būdais stengiasi žvėrių populiaciją pagausinti. Todėl nesutinku su p. Dalios komentaru, jog sąžiningų medžiotojų mažai. Taip, visko yra, tačiau jei nebūtu sąžiningų medžiotojų žvėrių populiacija nedidėtu.

    8
    2
  • Vladislovas
    Posted 2019.08.13 at 09:45

    Normaliam medziotojui ar zmogui nevalganciam mesos kas kaip ir kodel viskas aisku… tikiuosi autorius daugiau tokiu straipsniu nerasys nes ziurint objektyviai sitame klausime teisingo atsakymo ar teisios puses nera ir nebus….
    Linkiu daugiau i politika nesivelti 🙂

    7
    2
  • Rimvydas
    Posted 2019.08.12 at 18:04

    Mariau, Viliau, Dalia, o ypač miske.lt anonime. Ačiū, kad perskaitėte mano komentarą ir, matyt, daug ką supratote. Miske.lt, tikrai rašau vis apie vieną ir tą patį, apie tai,kad pas mus tebegalioja tas sovietinis medžioklės įstatymas, pagal kurį buvo ir tebėra ” i vsio vokrug kolchoznoje, značit, vsio vokrug mojo”. Ir tą rašau nuo pat Nepriklausomybės atgavimo.Ir rašysiu toliau. Mano ir bendraminčių pastangomis Kubiliaus pirmosios vyriausybės metu pagaliau 2000 m. priėmėme pažangius Medžioklės Lietuvos respublikoje nuostatus.Pagal juos savininkai pagaliau atgavo prieškario Lietuvoje turėtą medžioklės nuosavoje žemėje teisę, nes buvo įteisinta galimybė savo žemėje įkurti individualų medžioklės plotų vienetą. Buvo leista registruoti 100 – 500 ha dydžio plotus, ne didesnius. Nepaisant Aplinkos ministerijos klerkų -medžiotojų ( L.Budrys, A. Klimavičius ir kt.) pasipriešinimo ir sabotažo, Lietuvoje apie 70 ūkininkų, t.t. ir aš, įsiregistravome savo medžioklės plotus ir sėkmingai, su pagarba gamtai ir laukinei gyvūnijai, medžiojome 2 metus.Nors dėl mažo plotų dydžio mums aplinkos apsaugos agentūros specialistai teskirdavo labai mažą licenzijų kiekį. Pvz., aš tegaudavau 3-4 licenzijas šernams sumedžioti, ir kelias licenzijas stirnoms (patelėms). Apie stirninų ar elnių patinų medžioklę net kalba nevykdavo. nepaisant to, kad mano paežerės miške žiemą susirinkdavo beveik visa klubo “Kavoliai” elnių bandą.Čia žiemodavo ir klubo briedžiai. Juos medžioti licenzijas gaudavo tik klubas, iš kurio aš, niekadėjas, buvau atėmęs tuos 380 ha jiems priklaususių medžioklės plotų. Medžioklės nuostatuose dar buvo straipsnis, kad nesumedžiotas žvėris nėra valstybės (tuo labiau būrelio) nuosavybė. TAIP YRA VISOSE EUROPOS CIVILIZUOTOSE ŠALYSE. O SUMEDŽIOJUS ŽVĖRĮ, JIS TAMPA ARBA ŽEMĖS, KURIO ŽEMĖJE SUMEDŽIOTAS, SAVININKO, ARBA JĮ SUMEDŽIOJUSIO MEDŽIOTOJO NUOSAVYBĖ.Tačiau brazauskininkai, atėję į valdžią, iškart pakeitė laukinės gyvūnijos įstatymą, įrašydami, kad žvėrys ( net nesumedžioti) yra valstybės nuosavybė. O tada jau priėmė Medžioklės įstatymą, įteisinantį tik > 1000 ha plotų dydį. Remiantis įstatymu, iš visų ūkininkų atėmė jų žemėse turėtus medžioklės plotus ir atidavė tiems patiems klubams. Prezidentas Adamkus mūsų prašymu 2 kart vetavo tokį medžioklės įstatymą, Konstitucinis teismas mūsų iniciatyva svarstė medžioklės įstatymo kelių straipsnių atitikimą( neatitikimą) konstitucijai.Nutarime pabrėžta, kad laukinė gyvūnija nėra ir negali būti valstybės ( tuo labiau būrelių) nuosavybė, kad įstatymas nutolo nuo pažangių prieškario Lietuvos medžioklės tradicijų. Buvo keli mėginimai Seime taisyti įstatymą, lyg tai suteikiant savininkams daugiau teisių.Atsirado nuostata, kad savininkas gali uždrausti medžioklę savo žemėje.Bet ne draudimų kitiems medžioti mes siekėme ir tebesiekiame. Mes norime patys, o ne klubai, reguliuoti medžioklės procesus, vykstančius mūsų nuosavoje žemėje. Viename įstatymo pakeitimo projekte buvo įrašyta nuostata, kad savininkams, iš kurių buvo atimti jų turėti plotai, valstybė turi atlyginti visus nuostolius, kuriant savo medžioklės vienetą, ir negautą naudą, bet tik už 3 metus. Aišku, po įstatymo pakeitimo priėmimo ši nuostata buvo užmiršta. Dabar mano žemėje vėl medžioja buvusio Lietuvos miškų ” generolo” klubas, man siūlyta buvo svečio teisėmis ( už 50 EUR dienai) atvykti pamedžioti ,kuomet medžioklė vyks mano žemėje. Atsisakiau. tai tokios ir nuoskaudos. Mariau, uždavėte labai teisingus klausimus medžiotojams. Gal kai kurie protingesni, ne bebrai, ir supras, kodėl visuomenėje ,ypač tarp savininkų, toks neigiamas medžiotojų įvaizdis. Todėl ta priešprieša tarp visuomenės ir ypatingos, elitinės kastos – medžiotojų, išliks ir toliau. Kol neišmirs visi bebrai, kol nebus pradėtos gerbti privačios nuosavybės teisės, kol medžioklė netaps civilizuotu gamtos pažinimo , laisvalaikio praleidimo būdu, o ne pasimėsinėjimu. Juk ne paslaptis, kad dalyje klubų, turinčių buvusius CK, Ministrų Tarybos ar partsekretorių plotus, žvėrienos nebėra kur dėti. Mėsa ‘keliauja’ į nelegalias parduotuves, net per sieną į užsienį. taip yra dėl to, kad medžiotojai taip “gerina ir gausina žvėrių populiaciją”. Nes ko gi norėti, kai, K.Mažeikos paskaičiavimu, 2017 m. medžiotojai į biudžetą vidutiniškai sumokėjo tik po 2 EUR už sumedžiotą kanopinį žvėrį!!! Paukštiniai, smulkieji medžiojamieji gyvūnai buvo medžiojami už dyka. I vsio vokrug kolchoznoje, i vsio vokrug mojo laikai grįžo Lietuvon.
    Ir dar, miske .lt anonime, nebūkite toks bailys, pasirašykite savo vardu ir pavarde, jei išdrįsite.

    6
    8
  • Pilietis
    Posted 2019.08.12 at 14:56

    Man visada keista skaityti, kai veganai, vegetarai ar kokios orentacijos valgytojai bebūtų niekina medžiotojus dėl žudymo. Niekina medžiotojus, kad jie plikom rankom negaudo gyvūnų ir t.t.
    Tikrai nemačiau nei vieno vegano, vaikštančio pėškom, ariančio žemę, savo traukiamu plūgu, o juo labiau viską nuo iki išsiauginančio sau….
    Jeigu manote, kad auginant daržoves, ar grūdus, niekam nekenkiate, tai tikrai apgaudinėjate save. Milijardai vamzdžių yra žudomi pesticidais, traiškomi traktorių plūgais. Pelės, ropliai, paukščiukai yra sunaikinami kas kart ariant pievas ir laukus. Kertami miškai, kad būtų pakankamai, kur sodinti aliejines palmes. Pagalvokite, o dar geriau pastovėkite šalia žemės ūkio technikos ir tada atsakykite sau. Ar tikra Mano gyvenimo būdas nieko nežudo ir niekam nekenkia?

    15
    3
    • G. A.
      Posted 2019.08.13 at 03:04

      Viskas čia ne vien apie žudymą plikomis rankomis (ko akivaizdžiai nesugebėtų tie, kurie skelbiasi besielgiantys kaip protėviai, kurie medžiojo ir visa tai mums juk įgimta, nors kažkodėl tie protėviai šautuvų nesinešiojo), kodėl lyginimas augalas su gyvybe? Tiesa pasakius, žinau pakankamai vegetarų ir veganų, kurie patys ramiai auginasi kam ko reikia savo sodeliuose ir šiltnamiuose be problemų. Esmė tame, kad medžioklės galime išvengti, nes tai mūsų pasirinkimas, o industrinių fermų traktorių sustabdyt – įtakos turim kur kas mažiau..
      Galų gale, nei vienas nesame tobulas, bet kuo labiau stengiamės ir kuo mažiau žalos darome, tuo geriau. Kiekvienas iš mūsų nešame atsakomybę kiekvieną dieną priimti teisingą sprendimą ir įdėti pastangų dėl geresnio gyvenimo ne tik sau, bet ir broliui, kaimynui, ar kaimyno paukšteliui, visi esame verti tiek, kiek stengiamės.

      7
      1
  • Gintaras
    Posted 2019.08.12 at 14:34

    Tai nuo šios dienos bebandykit užmušt musės,uodo,voro ir visų kitų vabalų….

    4
    3
  • Dalia
    Posted 2019.08.12 at 12:38

    Kai kas pasakytų – tiesos nėra vienos.Manau tiesa yra viena ,tik išskaičiavimų yra daug ir pas kiekvieną savi.Humaniškumo filosofija mažiausia savanaudiška,bet nelabai reali .Kad žveriena šiai dienai yra kokybiškiausia mėsa visi turbūt sutiksite.Kad vieniems norisi jos tik sau ,o kitiems didelių kiekių gaminti iš jos produktus ir prekiauti net ir už Lietuvos ribų ,taip pat faktas.O balansu gamtoje rūpintis be plėšrūnų ,kaip vilkas gali tik sąžiningas mediotojas – selekcininkas.Medžiotojų selekcininkų yra daug,sąžiningų labai ,mažai.O gamtai svarbiausias – balansas.Reikalingos ne rietenos ,o sistema kuri garantuotų gsmtai balansą.Tuo nepasirūpins medžiotojai ,tuo turi rūpintis valdžia ir tarnybos kuriems mokami atlyginimai iš mūsų mokėtojų .

    11
    2
    • Deividas
      Posted 2019.08.12 at 12:46

      Smagu matyti teisingas mintis 👍

  • Rimvydas
    Posted 2019.08.12 at 11:28

    Gintai, Miske.lt ir visi kiti , kuriems” visuomenė suteikė teisę medžioti”. Aš pritariu komentatoriams Gudrutis, Viltis, Rimvis, kitiems, kurie rašo, kad visuomenė, tame tarpe ir aš, tikrai NESUTEIKĖ teisų medžioti visiems, kaip tvirtina Marius šiame straipsnyje..Teisė medžioti nėra konstitucinė kiekvieno piliečio teisė.Nei Lietuvos, nei kitų civilizuotų Europos šalių Konstitucijose tai neįrašyta. O štai teisė į privačią nuosavybę yra konstitucinė. Medžioklės teisė yra tik išvestinė teisė iš privačios nuosavybės teisės.Tą savo nutarime 2003 m. nutarime pabrėžė ir mūsų Konstitucinis teismas.Paaiškinsiu medžiotojams paprasčiau ir aiškiau. Atgavus daugeliui Lietuvos žmonių sovietų ( tame tarpe ir sovietinių bebrų medžiotojų) iš jų atimtą žemę ar mišką, tik žemių savininkai turėjo įgyti antrinę, išvestinę teisę spręsti apie medžioklės procesus, vykstančius jų žemėje. Tik savininkai turėjo nuspręsti, ką jiems daryti su įgytąja medžioklės teise: ar patiems savo žemėje medžioti (jei esi medžiotojas), ar nemedžioti, ar perleisti savo medžioklės teisę dykai ar už užmokesti kaimynams, medžiotojams iš miestų, ar medžiotojų klubams.Pradžioje, iki 2002 m. , pagal galiojusius tuo metu Medžioklės nuostatus, ir buvo bandoma taip daryti.dalis žemių savininkų savo žemėse įkūrė savo privačius medžioklės ūkio vienetus (100-500 ha dydžio). Tačiau tokios permainos labai nepatiko Brazauskui ir jo bebrams.Grįžę į valdžią, jie pirmiausią priėmė medžioklės įstatymą, kuris sugrąžino jiems taip mėgstamą medžioklės sovietinę tvarką. Iš savininkų buvo atimti jų privatūs medžioklės plotų vienetai ir vėl atiduoti sovietiniams medžioklės būreliams. Savininkai neteko teisės medžioti savo žemėse, jų valdose vėl pradėjo šeimininkauti medžiotojai iš miestų. Netiesa, Mariau, kad tik medžiotojų dėka žvėrių populiacija Lietuvoje didėja. Čia turi reikšmę ir klimato kaita, nes žvėrims lengviau išgyventi žiemą, taip pat atsiradus žemių savininkams,užsiimamčiais pažangia augalininkyste, jų stambiuose pasėliuose , miškuose žvėrys randa pakankamai maisto,pašarų. Aišku, žvėris šeria ir medžiotojai, bet ar tai šėrimas, kai grūdai išberiami 40 m. nuo medžioklės bokštelių ir ten juos bepietaujančius sušaudo iš bokštelių medžiotojai? Savininkų žemėse žvėrys gimsta, auga, maitinasi, o visą derlių nusiima medžiotojai, medžiojantys svetimose jiems nepriklausančiose žemėse. Net ir mokestis už medžioklės plotus, esančius privačiose žemėse, mokamas klubų, atitenka ne savininkams , o valstybei. Taigi, savininkams netekus medžioklės teisių, o jų žemėse vėl pradėjus šeimininkauti medžiotojams, priešprieša tarp savininkų ir medžiotojų paaštrėjo ir augs toliau. Kol bus toks sovietinis medžioklės įstatymas, kol medžiotojų klubai be savininkų sutikimo medžios jų žemėse, kol klubai atsisakys priimti į klubo narius savininkų, kurių žemėse vyksta klubų medžioklės. Mariau, piktinatės, kad kažkuri Facebook’o grupė ragina medžioti medžiotojus. Neskaičiau, bet pilnai pritariu, kad tokius raginimus įvertintų teisėsauga ir griežtai nubaustų už raginimą žudyti. Tačiau ar pritariate tam, kad dažnai medžiotojai reikalauja miško savininkų , dirbančių savo miške, dingti kuo skubiau iš miško, kol vyksta klubo varyminė medžioklė, nes ,priešingu atveju, pagrasinama net pavaišinti šratais? AR TAI IRGI NE GRASINIMAS NUŽUDYTI? Ir dar, Mariau, netiesa, kad tarp medžiotojų nebeliko ūsuotųjų bebrų. Štai neseniai, toks ūsuotasis bebras Nr.1, to skandalingojo mūsų Medžioklės įstatymo autorius, grįžo į Seimą.Todėl taikos tarp savininkų ir medžiotojų dar teks palaukti.Pakeiskite savo mąstymą, kad jūs turite teisę medžioti kur norite, o savininkai tam teisių neturi, ir mūsų santykiai tikrai pradės gėrėti.

    13
    9
    • Vilius
      Posted 2019.08.12 at 11:51

      Rimvydai, nei vienas save gerbiantis medžiotojas ar medžioklės klubas nenori pyktis su žęmės/miško savininkais ir tikrai ieško būdu kaip sutarti. Mūsų klube medžioja l.daug vietinių ūkininkų ir tikrai nekyla jokių problemų, aišku yra keletas išimčių kur ale savininkas nori medžiot bet ką ir bet kada, bet tai jau proble žmoguje, o ne nuosavybės santykiuose. Aš tikrai pritariu, kad žemės savininkas turi būti klubo narys, bet jis turi gerbti ir laikytis klubo taisyklių. Ir tiek tų bėdu… 🙂

      15
    • Post Author
      Miske.lt
      Posted 2019.08.12 at 12:00

      Ponas Rimvydai, ar jums neatsibodo visur piktintis ir tą patį rašyti? Aš suprantu, kad jums kažkur yra nuoskauda, bet kiek galima…

      5
      1
    • Marius
      Posted 2019.08.12 at 12:10

      Rimvydai, Jus liejate čia kažkokia asmenines nuoskaudas, matomai. Dėl dabartinio medžioklės įstatymo – jis yra toks koks jis yra ir taškas. Nesvarbu kas ji priėmė, AMB ar Landsbergis. Visuomenė išsirinko sau valdžia, o ji priėmė įstatymą. Medžiotojas medžioja pagal įstatymo raidę. Aš nesuprantu, kodėl kaltinamas galutinis vartotojas, dėl esamos sitemos. Taip jau šiandien yra, kad savinikams priklauso tik žemė, gyvūnai priklauso valstybei. Jus galite uždrausti medžioti savo žemėja, jei Jums to reikia.
      Apie usuotus bebrus – sutinku, jų dar labai daug, bet visgi mažėja.
      Del populiacijos gausimo. Medžiotojų nuopelnas čia ne tame, kad veža pašarus. Tai mizeris. Nuopelnas tame, kad jie realiai kovojo su brakonieriais. Ne su tais, kur pamiršo kablelį medžioklės lape, o su reliais brakonieriais. AAM neturi tam pakankamai nei resursu nei noro. Pagrindinį darba vykdė medžiotojai su miškininkų pagalba, o AAM tik teikėsi reaguot į informacija. Antras svarbus aspektas – tai, kad medžiotojau sau išsikėlė aukštesnius selekcijos reikalavimus nei prašo įstatymas – tai patelių nemedžiojimas, medžioklės terminų trumpinimas ir panašiai.
      Ūkininku nupelnas ne visda teigiamas. Dažnai stambus ūkiai neša daugios žalos nei naudos. Bet čia jau nieko nepadarysi, toks gyvenimas

      10
      2
    • Motė
      Posted 2019.08.12 at 18:12

      Labai protingas,orgumentuotas ir pasvertas straipsnis.Gerbiu žmogų,kuris taip logiškai ir paprastai sugeba kalbėti su nemokšomis

      4
      2
  • Alvydas
    Posted 2019.08.12 at 11:02

    medziotoją prisimena tik tada, kai del zveries ivyksta tragiski autoįvykiai.

  • Rita
    Posted 2019.08.12 at 10:41

    Šiame straipsnyje yra klaida. Vegetarai nevalgo ne mėsą, jie nevalgo gųvūnų, kad tie galėtų išlikti gyvi…

    4
    2
  • Gudrutis
    Posted 2019.08.12 at 09:53

    Formaliai esu medžiotojas ( turiu bilietą, leidimus ginklams ir ginklus, bet jau keletą metų nesu niekam, išskyrus erkę ir gylį, atėmęs gyvybės). Mąstančių medžiotojų, kaip bebūtų gaila, yra mažuma. Daugiausia menko intelekto asabos, medžiojantys zakūskei ir velkantys mėsą namo, “kad boba dėl naujo džipo nelabai smegenis lestų”. Vien paskaičius komentarus medžiotojų grupėse suprantu, kad ginklus gauna ne visi, kuriems tikrai galima.

    16
    2
    • V
      Posted 2019.08.13 at 02:30

      Labai pritariu. Bet gal galit pasidalinti ir apšviesti kai kuriuos medžiotojus, kuriems tikrai to reiktų, kaip jums pavyksta išlaikyti šį hobį neatimant gyvybių? Išties įdomu 🙂

  • Laura
    Posted 2019.08.12 at 00:07

    Medžioklei neprijaučiu, beeeet…tebūnie..yra kaip yra. Bet nesuprantu vieno: kam keltis nuotraukas į soc tinklus su lavonėliais????

    12
    • Post Author
      Miske.lt
      Posted 2019.08.12 at 08:00

      Kiekvieno asmeninis rekalas ką kelti. Man taip pat ne viskas patinka ką matau soc. tinkluose.

      3
      3
  • keliautojas
    Posted 2019.08.11 at 23:28

    šioje planetoje ir gyvybės formoje, visi gyvūnai yra kažkieno maistas, mes irgi.

  • Marius
    Posted 2019.08.11 at 20:28

    Esu medžiotojas – vegetaras. Nieko nesmerkiu, nei vegetarų, nei visavalgių ir nevadinu nieko žoleėdžiais ar žudikais. Esu pakraupęs nuo tokio straipsnio. Tai pavyzdys, kaip kalamas pleištas tarp medžiotojų ir visuomenės. Gėda dėl kolegos, straipsnio autoriaus . Suvesti medžioklės prasmę tik į mėsos gavybą – buka, o priešintis žmonės dėl jų mitybos įpročių – mužikiška. Po tokių straipsnių, žmonių nuomonė apie mus tik prastėja. Portalas negali daryti tokių klaidų.

    16
    11
    • Post Author
      Miske.lt
      Posted 2019.08.11 at 21:10

      Gerb. Mariau, manau jus puikiai žinote jog vienos teisybės nėra. Todėl ir straipsnių būna įvairių nuomonių. Šio autoriaus išsakytos mintys yra artimos daugumai medžiotojų. Aš kalbu apie žaliųjų puolimą ant medžiotojų dėl jų pasirinkimo. Man mėsa nėra svarbiausias aspektas medžioklėje, bet tuo pačiu tai neatsiejama dalis proceso. Ką paskui su ta mėsa daryti kekvieno pasirinkimas. Jei jūs turite kitokia nuomonę ir ją norite išsakyti, visada prašom.

      6
      1
    • V
      Posted 2019.08.13 at 02:38

      Geriau ir pats nepasakyčiau. Smagu skaityti, kad medžiotojų tarpe dar yra mąstančių žmonių, kuriuos ir žmonėmis vadinti negaila! Bet gal visgi ne be priežasties esame linkę pulti medžiotojus; jeigu viešumoj nesivaidentų ir problemų nekeltų tamsioji pastarųjų pusė – galbūt nereiktų visų štampuoti iš karto, bet matyt tam yra priežastis.

      2
      1
  • Viltis
    Posted 2019.08.11 at 16:54

    Liūdna skaityti. Gerbiamas primate, straipsnio autoriau ir jo medžiojantys draugai. Skerdyklų gal ir neuždarysime, tačiau medžioti niekas neverčia, tai kam tada žudyti? Jeigu gamta sutvėrė augalus ir gyvūnus, kokią teisę turime visa tai vadinti “gėrybėmis” ir egoistiškai įsivaizduoti, kad tai skirta mums? Jeigu visa tai hobis (kad ir koks žiaurus ir nepateisinamas), tai kodėl gi kompiuterinių žaidimų nepakanka? Kam reikia dėl to atimti gyvybes iš tų, kurie to visai nenusipelnė ir negali pasipriešinti? Žmonės irgi gamtos kūriniai, kodėl manome, kad vieniems kitus žudyti yra nenormalu? Todėl, kad esame pakankamai išsilavinę, su bent lašeliu intelekto (su išimtimis, kurioms patinka žudyti), tiesa? Tai jeigu tokie esame, gal reikia suvokti, kad nėra reikalo vaidinti primatų, šokti aplink laužus ir ieškoti grobių. Labai jau primityvus pasiteisinimas. Siūlau pamąstyti apie šiuos klausimus atvira širdim, nenusiteikus iškart gintis ir pyktis, galbūt tai atvers naują perspektyvą. Dar nevėlu 🙂

    11
    24
    • Tomas
      Posted 2019.08.11 at 16:59

      Vėlu 😉

      8
      2
    • Gintas
      Posted 2019.08.11 at 17:06

      Primatas yra ne straipsnio autorius, primatas yra viltis komentatorius (ė). Bet tokie primatai negali be ižeidinėjimu, tokie komentuojantis primatai niekad neisisamonina, kad zmogus yra laisvas rinktis jam priimtina veikla, o kadangi apie medziokle primatai neturi jokio supratimo nenuostabu ir ju primityvios mintys. Bent jau paragaukit vyno Primitivo – gal mastyt pradesit :)))

      22
      8
    • Viltis
      Posted 2019.08.12 at 03:25

      Gintai, galbūt alkoholis ir žudynės yra vienintelės idėjos, kurias sugebate pasiūlyti, bet visgi atsisakysiu. Jeigu nors į vieną mano klausimą būtų atsakyta, gal ir komentaras turėtų bent šiokios tokios prasmės. Kodėl mes galim PASIRINKTI medžioti, bet sumedžioti gyvūnai negali PASIRINKTI ar jiems bus “suteikta privilegija” gyventi? Primatais jus taip akivaizdžiai vadinu todėl, kad patys mėgstat dangstytis po “taip visada buvo”, “mūsų protėviai irgi medžiojo”, “pirmieji žmonės ieškojo grobio, kad išgyventų” ir panašiu briedu.
      P.s. Atsakingiau stebėkite savo gramatiką, jeigu jau taip baidotės primato titulo..;)

      9
      6
    • Marius
      Posted 2019.08.12 at 11:58

      Mieli kolegos, būkim sąžiningi:
      – ar tarp medžiotojų nėra brakonierių?
      – ar nemedžiojame uždraustais prietaisais?
      – ar nevartojame medžioklėse alkoholio?
      – ar nesiriejame tarpusavyje?
      – ar pusę iš mūsų nėra nusipirkę medžioklės bilietus?
      – ar tikrai visi suprantame selekcijos prasmę?
      – ar visi mokame nustatyti selekcinį žvėrį?
      – ar nesilaikydami saugumo taisyklių neperšauname savo kolegų?
      Kai atsakysime į šiuos ir kitus klausimus, suprasime, kodėl prieš mus visi “nusistatę”. Žiniasklaida mus puola, ūkininkai “nepagrįstai” kaltina, žmonės mūsų nesupranta, “žalieji” kritikuoja. O gal yra už ką pulti ir kritikuoti?

      14
      2
  • Medžiotojas
    Posted 2019.08.11 at 16:15

    Medžioklės metu aš turiu 50% kad sumedžiosiu, žvėris 50% kad pabėgs. Nors realybėje sumedžioti % dar mažiau. Parduotuvėje pabėgti jautis turi 0%, višta 0%, kiaulė 0% ir t.t. Šeriu žvėrelius kiaurus metus, tačiau plėšrūnai juos suėda. Bebrai pridaro ūkininkams žalos, velnių gaunu aš 🤔 vilkai suėda avį, vėl medžiotojas blogas, vilkas niekuo dėtas.

    21
    6
    • Marius
      Posted 2019.08.12 at 09:37

      Gerbiamasai, atsakysiu į kelis klausimus: “Kodėl mes galim PASIRINKTI medžioti” . Aš Jums išdėščiau kodėl, bet jus nekaitote arba neturite teksto suvokimo. pasikarosiu, tą teisę rinktis man suteikė visuomenė. Tai yra Jūs, aš ir visi kiti. Tad dėl tos teisės rinktis visu pirma klauskite savęs. Nes man viskas tinka.

  • Algis
    Posted 2019.08.11 at 09:56

    Kodel źveju niekas nesmerkia , jug jie ir ,, ziaurei” elgiasi su givunu tampo zuvi uz lupos pagave kokia valanda o kai istraukia ,,ziauriai” isgazdina ja buciuodami , gal zuvies akimis zmogus buciuodamas jai kaskas siaubingo , pvz nebegales nersti . Manau kad visas tas smerkimas medziotoju ira is didziulio pavydo , nes pats negali medziot del kaskiu tai priezasciu , gal del medecinines komisijos , o zvejot prasau gali belekas .

    21
    5
  • Rimvis
    Posted 2019.08.11 at 03:00

    Medžioklė prasidėjo nuo pat ankstyvųjų žmonijos evoliucijos pakopų, todėl tai nėra toks blogas dalykas. Tačiau yra vienas BET.
    Medžioklė turi vyksti su saiku. Gerbiant gamtą ir jos duodamas gėrybes.

    23
    2
  • Post Author
    Miske.lt
    Posted 2019.08.11 at 00:59

    Autoriui 10 balų! Šaunuolis 👍

    53
    9

Komentuoti: Dalia Atšaukti atsakymą

This Pop-up Is Included in the Theme
Best Choice for Creatives
Purchase Now