Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Medžioklės politika

Turinys:

Na ką gi, rimta tema? Tikrai taip! “Snargliau, nelįsk ten kur nieko nesupranti!” – pasakytų didelis ponas vilkintis baltais marškiniais su švarku ir segintis kaklaraištį, aišku jei galėtų tai dar ir antausį skeltų, kol tyliai kikentų kamputyje stovintis chaki spalvos drabužiais rengtas ūsuotas dėdė.

O tu tyliai ir ramiai nukiūtintum savais keliais ir vieškeliais, o gal ne… Gal užteks, juk valstybė tai esame mes, kiekvienas iš mūsų.

Pradžioje sutarkim, kad Politika ― tai bendro žmonių gyvenimo visuomenėje organizavimo ir nuolatinio reguliavimo veikla. Nors bendrumo čia bus sunku rasti, o apie nuolatinį irgi ne kažką.

Įspėjimas: straipsnis bus kupinas sarkazmo su cinizmo prieskoniu, pilnas hiperbolizmo ir pan., skaityti tik stiprių nervų žmonėms, suprantantiems juoką per ašaras, autorius už poveikį sveikatai neatsako!

Tad ir pabandykime apžvelgti medžioklės politiką Lietuvoje, jokios istorijos, tik tai kas yra ir kas bus ateityje, kadangi apie ateitį taip pat nerasime, tad apsiribokime bent tuo kas lieka – dabartimi. Natūralu jog valstybės politiką medžioklės ūkyje turėtų formuoti AM visuomenėje vyraujančios nuomonės pagrindu, kadangi gamta, jos vertybės yra visų mūsų bendras turtas.

Reiškia net ir riebus šernas turėtų rūpėti veganui. Taigi, turime Medžioklės įstatymą, Medžioklės taisykles, įvairių AM pavaldžių institucijų tvarkas ir ne tik, kur ir turėtų būti ji formuojama. Nors tiesą pasakius ji turėtų būti aiški, vienoje vietoje ir lengvai prieinama visiems.

Tad ko valstybė tikisi iš medžioklės, kokią naudą gauna ar tikisi gauti iš medžioklės, kokios medžioklės perspektyvos ir tikslai, kokie ateities planai, nes tai aktualu visiems piliečiams, net ir tai šviesiaplaukei damutei, kuri didžiąją savo gyvenimo dalį praleidžia grožio salone lakuojant nagus, dažant lūpas ir pudruojant nosytę.

Šio Įstatymo paskirtis – nustatyti visuomeninius santykius, susijusius su Lietuvos Respublikos teritorijoje esančios medžiojamosios gyvūnijos apsauga ir jos racionaliu naudojimu – byloja medžioklės įstatymas.

Saugosim ir racionaliai valgysim, tuo metu kai kažkas į tai žiūri. Juk briedžio į vežimą nepakinkysim, cirkų ateitis kaip ir aiški.

Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklės (toliau – Medžioklės taisyklės) nustato medžiojamųjų gyvūnų rūšių sąrašą ir šių gyvūnų medžioklės terminus, medžioklės būdus ir jų taikymo terminus, draudžiamus ir leidžiamus naudoti įrankius, medžiojamųjų gyvūnų, kurių medžiojimas yra ribojamas, sąrašą, kasmetinio jų sumedžiojimo limitų nustatymo atskiruose medžioklės plotų vienetuose ir Lietuvos Respublikoje tvarką, saugaus elgesio medžioklėje ir kitus medžiojimo reikalavimus.

Kuriuos valgysim, kiek jų suvalgysim, kada valgysime, kokiu būdu pateks į lėkštę, kurių dar nevalgysim, kaip nesusižeisti iki valgymo, kiti reikalavimai tai turbūt apie stalo įrankius. O dabar rimtai.

Ir viskas? Nes viskas kita tai tvarka kaip tikslus (?) pasiekti. Turbūt ne, tikiu, kad dar kokiuose aplinkosauginiuose raštuose ar dar kur yra įtrauktas žodis medžioklė, gal koks lozungas ar pan. Bet Jūs paklauskite kiekvienas savęs, kokia valstybės politika medžioklės ūkyje išskyrus atvejus susijusius su naudojimu – “valgymu” ir žala. “Medžiotojų pagrindinė užduotis valstybėje yra medžiojamosios faunos gausos reguliavimas” – čia taip pat politika?

Aišku kiekvienas mandras kritikuoti, bet tada Stop. Kažkas dirba tą darbą ir gauna atlygį už politikos formavimą, o kodėl aš turėčiau už juos dirbti? Ir čia iškyla mažytė problema – kažkas mažai dirba arba dirba blogai, o aš turiu gyventi pagal tai. Taigi, kadangi turime tokią medžioklės politiką kokią turime, tai ir turime tai ką turėti turėtume. Kol valstybė žiūrės į laukinę fauną, kaip į neišsenkantį naudojimo objektą ir žalos priežastis, tol mes vis reguliuosime. Va ir visa politika.

Tad kas turėtų užsiimti politikos formavimu medžioklės ūkyje Lietuvoje. Manau sutiktų visi, jog bendrąją politiką turėtų formuoti AM, medžiotojų politiką formuoti (ten labai mandrai parašyta, bet tebūnie) Lietuvos medžiotojus atstovaujančios organizacijos ir AM ar jai pavaldžios institucijos su visuomenės nuomonės atspindžiu. Belieka tik atsisėsti ir ginčytis, juk ginčuose gimsta teisybė. Ką duoda politikos nebuvimas matome šiandien, nes visą tai ir yra pasekmė. Kad ir kaip banaliai skambėtų žodis politika, tačiau ji buvo, yra ir bus privaloma visur.

Kol AM nesuformuos bendrosios politikos, tol kiekviena suinteresuota grupė temps paklodę į save, gamtos mylėtojai sakys medžioti negalima ar galima, bet tik truputį, o medžiotojai sakys medžiojame mažai ir reikia daugiau, o tai bus amžinas konfliktas, kuriame laimi kas?

Tinginys, šiuo atveju AM, nes jai tai paranku, skirtingos bendruomenės nesusitaria ir pykstasi, gali pateisinti savo neveiklumą, nes nėra sutarimo ir nieko negali padaryti, o jūs peškitės ir toliau, abiejų norų negaliu užtikrinti nes nėra pakankamai lėšų, plius jūsų peštynės ilgai trunka, o laikas kaip ir deficitas, tad ateikite kai susitarsite.

Tad kaip viskas turėtų vykti, grįžtame į straipsnio pradžią, pasiimame baltą lapą ir pradedame. Kas tai yra, kokie tikslai, kaip turi būti, tolerancijos, kokie lūkesčiai, kaip juos užtikrinti, ateities perspektyvos, nauda, neigiamo poveikio reguliavimas ir kompensavimas, finansavimas ir bla bla bla. O ne tiesiog naudoti ir saugoti.

Va akivaizdus pavyzdys yra atrankinė medžioklė, tai esančios ar nesančios politikos rezultatas? Nes net norima atsisakyti atrankinės medžioklės, kadangi nėra prasmės jos vykdyti, kodėl?

A) visi vaikštantys raguočiai yra nerealūs ir trofėjiniai;

B) trofėjinių gyvūnų beveik nėra arba išvis nėra ir neverta turėti;

C) nes kitur tokio reikalo nėra.

Kitas pavyzdys gyvūnijos apsauga, tai jei tau neneša naudos tai kokio velnio ir saugoti, nes kokiais šaltiniais tu gali finansuoti gyvūnų apsaugą, jei nėra pajamų. Ir taip n+k pavyzdžių galima pridėlioti. Medžiotojų politika panašiai, priderinant prie bendrosios politikos, einam žemyn klubų politika ir t.t.

Tad kol nesuvoksim, kad politika nėra rietenos, kurias rodo per TV kiekvieną dieną, kad politika gali apsieiti ir be politikų kasdienio dalyvavimo, tol ir srėbsime anarchijos padarinius. Pasikartosiu – Politika ― tai bendro žmonių gyvenimo visuomenėje organizavimo ir nuolatinio reguliavimo veikla. O medžioklės politika – tai bendras visuomenės dalies, kuri susijusi su medžiokle, veiklos organizavimas ir nuolatinis reguliavimas, siekiant užsibrėžtų tikslų.

Šįkart bebrų nebus. Beje “politika” yra ne tai ką aš manau ir turiu galvoje, o tai kas yra ant balto popieriaus lapo užrašyta ir patvirtinta.

„Miske.lt“
Medžiotojas

Įvertinkite straipsnį

Įvertinimas: 0 / 5. Balsavo: 0

Būkite pirmas ir įvertinkite šį straipsnį!

14 Komentarai

  • Miškinis
    Posted 2020.02.09 at 14:32

    Mane važiuojantį mašina kartą stabdė pamiškyje stovintis medžiotojas-atrodė, kad buvo girtas, o stabdė atkišęs medžioklinį šautuvą..ir čia ne pasakos..gerai kad nešovė. Turėjau kviesti policiją už tokius veiksmus, bet nenorėjau tos ”valakytos” ir gadinti sau sveikatą su tokiu menkysta. (Jurbarko rajone)

    1
    2
  • Vytautas
    Posted 2020.01.22 at 07:24

    Nesupratau ar noras buvo daug parasyti tas pats per ta pati.

    13
    1
  • Rolkis
    Posted 2020.01.21 at 20:32

    Gyvenu prie miško. Ten medžioja kitas burelis. Po šūviu einu su savo šunim parsinešti mėsos. Dažniausia randu. Ypač po varyminių. Svečias buvau gal 10 klubų. Sužeistų dažniausia neieškoma. I pasiūlymą ieškoti šaipomasi. Nebesididžiuoju, kad turiu medž.bilietą .

    11
    14
    • dede A
      Posted 2020.01.22 at 16:34

      …nesupyk , jei tokie „svečiai’ su šunimis vaikščiotų po mūsų plotus, greitai perduotume aplinkosaugai.
      Ir niekaip nepatikėsiu, kad dar yra tokie būreliai ar klubai , kurie neatsako už savo šūvį ir sužeisto žvėries kančias.

      15
      5
  • Marius
    Posted 2020.01.21 at 20:18

    Gal Tomai važiuoji į komercines medziokles? Sutinku ten viskas gerai. Manau, kad nemažai būrelių jau tvarkosi, bet kiek tenka pakalbėti, daugumoje būrelių sunkiai kažkas keičiasi.
    Noriu paprašyti Deivido, kad jis padėtų kilstelėti medžiotojų sąmoningumą. Suprantu, kad rašyti apie kolegų nuodėmes nėra populiaru ir grėsmė netekti auditorijos. Bet juk tai ir yra tikroji atsakingos spaudos misija.

    3
    1
    • Tomas
      Posted 2020.01.21 at 20:21

      Komercinėje medžioklėje buvau vieną kartą. Jei rimtai tikrai senai mačiau “girtus budulius” medžioklės metu. Nežinau gal čia man taip pasisekė…

      6
      2
    • Deividas
      Posted 2020.01.21 at 20:23

      Sveiki, aš kaip ir Tomas senokai buvau tokiam kolektyve kur būtų geriama medžioklės metu. Dauguma labai tvarkingi šiuo klausimu. Kuriam rajone čia tokie nuotykiai vyksta?

      4
      1
  • Rolkis
    Posted 2020.01.21 at 19:59

    Taip, 90% budulių buduliai. Šauliai “snaiperiai”. Net nežino kas tai yra MOA (kampinė minutė), ar paralaksas. Kiti net savo ginklo kalibro tikslų pavadinimą nežino.

    5
    4
    • Deividas
      Posted 2020.01.21 at 20:06

      O prie ko medžiotojui žinoti kas yra MOA ar MRAD. Didžioji dalis šūvių būna 100-150m, o tam žinoti MOA terminų visiškai nereikia.

      17
      3
    • Marius
      Posted 2020.01.21 at 20:41

      Manau, kad mano aprašyta situacija yra pažįstama nevienam medžiotojui skirtinguose rajonuose. Aš jau nekalbu apie tradicijų puoselėjimą, apie bendravimo kultūrą apie požiūrį į ginklus, į sumedžiotus žvėris,santykius su civiliais gyventojais, ūkininkais,medžioklės saugą, aprangą ir t.t.

      3
      1
  • Marius
    Posted 2020.01.21 at 19:30

    Kai kalbame apie medžioklės politiką, pirmiausia atkreipkime dėmesį į pagrindinius tos politikos veikėjus – medžiotojus.
    Šeštadienį, po ilgos pertraukos teko sudalyvauti medžioklėje. Tegul atleidžia man tie keli procentai adekvačių, kultūringų medžiotojų, bet tiek daug neblaivių budulių vienoje vietoje senai teko matyti ir dar ginkluotų. Gėda buvo už kolegas. Apie kokią politiką mes galime kalbėti?!

    9
    15
    • Tomas
      Posted 2020.01.21 at 19:33

      Mariau gal ne paslaptis kuriam klube tokia netvarka? Nes man asmeniškai daug kur tenka pamėgdžioti ir pavažinėti po Lietuva ir tokių girtų buduliu jau senai nemačiau.

      19
      6
  • dede A
    Posted 2020.01.21 at 18:11

    Pritariu dėl straipsnio pradžios,bet toliau nieko konkretaus, bent aš nesupratau.
    Toliau bandoma aiškinti taip, kaip prieš seimo rinkimus..politika,politika aš tą žodį
    suprantu kaip seniausią profesiją žemėje.

    16
  • Pilietis
    Posted 2020.01.21 at 17:00

    Gera pradžia, bet tik pradžia. Straipsnio tema labai aktuali. Reikėtų tęsinio, nes tikėjausi žymiai išsamiau dėstomų minčių, pasiūlymų, kurie būtų įdomūs ne tik medžiotojam. Gal net AM galva kažkiek atkreiptų dėmesį. Aišku to dėmesio ksip nebuvo taip ir nebus, nes AM niekaip neišlipa iš nuotėkų duobės, o vamzdžių tik daugėja 😶

    12
    1

Komentuoti: Rolkis Atšaukti atsakymą

This Pop-up Is Included in the Theme
Best Choice for Creatives
Purchase Now